Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLEWIS, WILLIAM P.
InstitutionTroy State Univ., AL.
TitelDEMONSTRATION OF A NONGRADED PLAN OF AN ELEMENTARY SCHOOL, UTILIZING TEAM TEACHING AND PROGRAMED INSTRUCTION TO FACILITATE LEARNING IN READING AND MATHEMATICS.
Quelle(1966), (87 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClasses (Groups of Students); Demonstration Programs; Elementary Education; Mathematics Instruction; Nongraded Instructional Grouping; Programed Instruction; Reading Instruction; Teaching Methods; Team Teaching; Alabama
AbstractA SUMMER PROGRAM WAS CONDUCTED TO SERVE AS A MODEL FOR EDUCATORS WHOSE INTEREST LAY IN THE DEVELOPMENT OF A NONGRADED ELEMENTARY SCHOOL PROGRAM. EDUCATORS FROM APPROXIMATELY 35 PUBLIC SCHOOL SYSTEMS WERE INVITED TO OBSERVE THE PROGRAM. THE SCHOOL CONSISTED OF 80 CHILDREN 6 TO 12 YEARS OLD, AND A GROUP OF 20 CHILDREN 5 YEARS OLD. THE EMPHASIS WAS PLACED ON READING AND MATHEMATICS, WITH ADDITIONAL ACTIVITIES INCLUDING SPANISH, RHYTHMS, LISTENING SKILLS, AND RECREATION. QUESTIONNAIRES, ACHIEVEMENT TESTS, AND INTERVIEWS WERE THE MEASUREMENT PROCEDURES EMPLOYED. THE CONCLUSIONS INDICATED THAT THE PROGRAM WAS GENERALLY A SUCCESS. THE NEED OF MATERIALS TO MEET STUDENT DEMANDS WAS BELIEVED TO BE MOST CRUCIAL FOR DEVELOPING SUCH A PROGRAM. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: