Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHANSON, LINCOLN F.
InstitutionColumbia Univ., New York, NY. Inst. for Educational Technology.
TitelREPORT OF A SURVEY OF THE USE OF PROGRAMED INSTRUCTIONAL MATERIALS IN THE PUBLIC SCHOOLS OF THE UNITED STATED DURING THE YEAR 1961-1962.
Quelle(1962), (95 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducation; Evaluation; Group Instruction; Mathematics; Opinions; Programed Instruction; Programed Instructional Materials; Public Schools; Student Attitudes; Surveys; New York; New York (New York)
AbstractTHIS SURVEY REPORT INDICATES THE EXTENT TO WHICH PROGRAMED INSTRUCTION HAS HAD AN EFFECT ON USER AND NONUSER ALIKE. THE FAMILIARITY OF NONUSERS WITH PROGRAMED INSTRUCTION IS BELIEVED TO BE AN INDICATION OF THE IMPACT THIS NEW INSTRUCTIONAL APPROACH WILL HAVE UPON EDUCATION. MOST SCHOOLS USING PROGRAMS ARE IN THE TRIAL STAGE. A FEW ARE USING THEIR PROGRAMS AS PART OF REGULAR GROUP INSTRUCTION. MATHEMATICS WAS FOUND TO BE THE POPULAR SUBJECT FOR PROGRAMED INSTRUCTION. NONMACHINE FORMATS PREDOMINATED. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: