Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLAFORGE, ROLFE; POLK, KENNETH
InstitutionOregon Univ., Eugene.
TitelTO BETTER IDENTIFY AND UNDERSTAND HIGH SCHOOL FAILURES. FINAL REPORT.
Quelle(1965), (105 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDropouts; High School Students; Models; Predictive Measurement; Rating Scales; Statistical Analysis; Test Construction; Oregon
AbstractSTATISTICAL MODELS WERE USED TO STUDY THE NATURE OF HIGH SCHOOL "FAILURES". THE STUDY (1) COMPARED THE DEGREE TO WHICH FAILURE COULD BE PREDICTED BY MULTIVARIABLE AND CONFIGURAL MODELS AND (2) CONSTRUCTED SCALES BY MEANS OF TRADITIONAL PSYCHOMETRIC ITEM ANALYSIS AND CROSS-VALIDATION AND BY MEANS OF STRUCTURAL ITEM ANALYSIS. THE SAMPLE CONSISTED OF 819 MALES. ANALYSES INCLUDED (1) RELATIONSHIPS AMONG CRITERIA, (2) RELATIONSHIPS AMONG INDEPENDENT VARIABLES AND CRITERIA, (3) SUPPRESSOR VARIABLES, (4) MODERATOR VARIABLES, (5) CONSTRUCTION OF COMPOSITE SCALES, (6) LINEAR MULTIPLE REGRESSION ANALYSES, (7) SELECTOR VARIABLES, AND (8) CONFIGURAL MODEL ANALYSIS. THE RESULTS INDICATED THAT CONFIGURAL EFFECTS INVOLVING SOCIOECONOMIC STATUS DID EXIST. ALSO THE STABILITY OF THE REGRESSION MODEL UNDER CROSS-VALIDATION WAS GREATER THAN EXPECTED FOR A CONFIGURAL MODEL. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: