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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
STATISTICAL MODELS WERE USED TO STUDY THE NATURE OF HIGH SCHOOL "FAILURES". THE STUDY (1) COMPARED THE DEGREE TO WHICH FAILURE COULD BE PREDICTED BY MULTIVARIABLE AND CONFIGURAL MODELS AND (2) CONSTRUCTED SCALES BY MEANS OF TRADITIONAL PSYCHOMETRIC ITEM ANALYSIS AND CROSS-VALIDATION AND BY MEANS OF STRUCTURAL ITEM ANALYSIS. THE SAMPLE CONSISTED OF 819 MALES. ANALYSES INCLUDED (1) RELATIONSHIPS AMONG CRITERIA, (2) RELATIONSHIPS AMONG INDEPENDENT VARIABLES AND CRITERIA, (3) SUPPRESSOR VARIABLES, (4) MODERATOR VARIABLES, (5) CONSTRUCTION OF COMPOSITE SCALES, (6) LINEAR MULTIPLE REGRESSION ANALYSES, (7) SELECTOR VARIABLES, AND (8) CONFIGURAL MODEL ANALYSIS. THE RESULTS INDICATED THAT CONFIGURAL EFFECTS INVOLVING SOCIOECONOMIC STATUS DID EXIST. ALSO THE STABILITY OF THE REGRESSION MODEL UNDER CROSS-VALIDATION WAS GREATER THAN EXPECTED FOR A CONFIGURAL MODEL. (RS)
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Standortunabhängige Dienste
LAFORGE, ROLFE; POLK, KENNETH: TO BETTER IDENTIFY AND UNDERSTAND HIGH SCHOOL FAILURES. FINAL REPORT. 1965.
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