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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
FIVE CLASSES OF RESPONSE LATENCIES WERE CONSIDERED IN THE STUDY, WHICH EVOLVED FROM CRP 551 (ED 003 586). THEY WERE (1) READING, (2) ANSWERING, (3) SCORING AND TURNING TO THE NEXT FRAME OF MATERIAL, (4) READING PLUS ANSWERING, AND (5) TOTAL FRAME TIME (READING PLUS ANSWERING PLUS SCORING PLUS TURNING). THE SUBJECTS WERE 12 MALES AND 4 FEMALES OBTAINED FROM 6 REMEDIAL ENGLISH CLASSES. IN ADDITION TO THESE SUBJECTS (WHO WORKED IN MATERIALS FROM A MODIFIED TEACHING MACHINE) THERE WERE 129 SUBJECTS WHOSE DATA WERE MADE AVAILABLE AS A RESULT OF REGULAR CLASSROOM ACTIVITY. DATA OBTAINED SUPPORT THE GENERAL VIEW THAT LONGER LATENCIES TEND TO GO WITH ERRORS. THE MEDIAN LATENCY FOR ALL CATEGORIES STUDIED TENDED TO BE GREATER FOR ERROR THAN CORRECT ANSWERS FOR A GIVEN FRAME OF MATERIAL (13 LESSONS OF 1-HOUR LENGTH WERE CONSIDERED). MEDIAN READ-PLUS-ANSWER-LATENCIES OF SMALL GROUPS OF SUBJECTS WERE FOUND TO BE RELATED TO CLASSROOM ERROR RATE OF A LARGE GROUP. (HB)
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DOROUGH, C. DWIGHT; und weitere: AUTOMATED INSTRUCTION OF REMEDIAL ENGLISH, VOLUME II--RESPONSE LATENCY IN PROGRAMED LEARNING--LATENCY RELATED TO ERROR RATE. 1961.
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