Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCOBES, CATHY J.; JONES, J. CHARLES
InstitutionBucknell Univ., Lewisburg, PA.
TitelEFFECTS OF COMPETITION AND ANXIETY UPON THE SUCCESS OF CHILDREN IN ELEMENTARY SCHOOL.
Quelle, (47 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAnxiety; Aspiration; Elementary School Students; Peer Groups; Psychomotor Skills; Social Influences; Student Adjustment; Student Motivation; Task Performance; Pennsylvania; Manifest Anxiety Scale
AbstractTHE CHILDREN'S FORM OF THE TAYLOR MANIFEST ANXIETY TEST WAS USED TO DIVIDE FIFTH-GRADE MALE STUDENTS INTO HIGH AND LOW ANXIETY GROUPS IN ORDER TO COMPARE THE EFFECTS OF ANXIETY AND COMPETITION UPON PERFORMANCE. A 2-WAY ANALYSIS OF VARIANCE WAS USED (120 SUBJECTS) TO DETERMINE THE EFFECT OF THE PRESENCE OF PEERS UPON THE PERFORMANCE OF MEMBERS OF THE 2 ANXIETY LEVELS. SUBJECTS GENERALLY PERFORMED BETTER IN THE PRESENCE OF PEERS, AND ANXIETY DID NOT HAVE A SIGNIFICANT EFFECT IN LOWERING PERFORMANCE. THE AUTHORS STATE THAT THE FINDINGS ARE AT VARIANCE WITH MOST PREVIOUS RESEARCH. (JK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: