Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBROWN, BERT; DEUTSCH, MARTIN
TitelSOME DATA ON SOCIAL INFLUENCES IN NEGRO-WHITE INTELLIGENCE.
Quelle, (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDisadvantaged; Early Experience; Fatherless Family; Grade 1; Grade 5; Intelligence Differences; Intelligence Tests; Racial Differences; Social Influences; New York; New York (New York); Lorge Thorndike Intelligence Tests
AbstractTHE INTELLECTUAL TEST DIFFERENCES BETWEEN NEGRO AND WHITE FIRST- AND FIFTH-GRADERS OF DIFFERENT SOCIAL CLASSES WERE CONSIDERED. THE LORGE-THORNDIKE, LEVEL I, PRIMARY BATTERY WAS USED FOR FIRST GRADERS, AND LEVEL III FOR FIFTH GRADERS. IT WAS CONCLUDED THAT RACE INFLUENCE TENDS TO BECOME MORE MANIFEST AND CRUCIAL AS THE SOCIAL CLASS LEVEL INCREASES. THE HYPOTHESIS USED WAS THAT INCREASED PARTICIPATION IN THE CULTURAL MAINSTREAM TENDS TO INCREASE INTELLIGENCE LEVEL. THE ABSENCE OF A FATHER IN THE HOME ADVERSELY INFLUENCES THE CHILD'S INTELLIGENCE. THE CHILDREN WHO HAVE HAD PRESCHOOL EXPERIENCE SCORE SIGNIFICANTLY HIGHER THAN THOSE WHO HAVE NOT. DEPRIVATIONAL INFLUENCES HAVE A CUMULATIVE IMPACT. IN SUMMATION, THE NEGRO GROUP SHOWS GREATER DEPRIVATION THAT THE WHITE GROUP. TABLES ARE USED TO GIVE DETAILS, AND REFERENCES ARE OFFERED.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: