Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/UrheberGilpin, Jayne
InstitutionSTER
TitelExploring the Impact of Aistear on Montessori.
QuelleIn: 3;3; Jayne Gilpin, 'Exploring the Impact of Aistear on Montessori.', STER, 2020-04, 3;3; 2712-0201(2020)
PDF als Volltext kostenfreie Datei
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum; Montessori; Aistear; Integration; Implementation; Inspections
AbstractJournal article ; The purpose of this article is to explore the impact of implementing Aistear: The Early Childhood Curriculum Framework (NCCA, 2009) on Montessori education. It also examines the extent to which Aistear and Montessori can be integrated successfully. It presents some evidence that current Early Years (EY) regulations have the potential to create a monopoly of Aistear play based services, and that increased reliance on government funding could cause an imbalance of power between the inspector and the provider that undermines the Montessori approach.
Erfasst vonBASE - Bielefeld Academic Search Engine
Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: