Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/UrheberSophie Schaper
InstitutionFernUniversität Hagen
TitelSchülerInnen-LehrerInnen-Beziehungen in sozialen Online-Netzwerken.
QuelleIn: 1860-7470; E-learning and Education, Vol 1, Iss se2018 (2018)(2018)
PDF als Volltext kostenfreie Datei
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
Schlagwörtere-learning; School; Social Networking Sites; Social Media; Facebook; WhatsApp; Qualitative Content Analysis; Problem-centred Interview; Education
AbstractThis article gives a first overview over student-teacher-relationships on the social networking sites (SNS) Facebook and WhatsApp. Twelve problem-centered interviews with students were held and interpreted using a qualitative content analysis. Results show, that students interact with their teachers in different formats and speak about topics ranging from school matters to private life. Students' ideas about their teachers' roles include authority figures and persons of trust, experts and leaders.
Erfasst vonBASE - Bielefeld Academic Search Engine
Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: