Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKozina, Ana (Hrsg.)
TitelEmpowering teachers across Europe to deal with social, emotional and diversity-related challenges 1. Experimentation perspectives.
QuelleMünster ; New York: Waxmann (2024), 248 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8309-9859-4; 978-3-8309-4859-9
DOI10.25656/01:29154 10.31244/9783830998594
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-291542
SchlagwörterLehrerbildung; Lehrer; Unterricht; Schulpädagogik; Herausforderung; Soziale Kompetenz; Sozio-emotionaler Faktor; Emotionale Intelligenz; Schule; Vielfalt; Kompetenzentwicklung; Programm; Evaluation; Professionalisierung; Wohlbefinden; Bewusstmachung; Programmentwicklung; Qualitätssicherung; Implementierung; Projekt; Fragebogenerhebung; Intervention; Österreich; Kroatien; Portugal; Slowenien; Schweden; Dänemark; Deutschland; Europa
AbstractThe increase in reported levels of stress and burnout in teachers across Europe highlights the importance of teachers' social and emotional competencies and diversity awareness (SEDA). Since teaching is an extremely social and emotional process where diversity, if recognised, is embraced at every step, we believe that supporting teachers to develop SEDA competencies is the key to shaping not only the positive relationships of living and learning together in classrooms, but also, in living and learning together in society. Once SEDA competencies are supported, a positive shift can occur at the level of individual teacher, classroom, school and society level. The book is our way of experimentally demonstrating how teachers' SEDA can be supported across Europe (Volume I) and how policy can support these processes (Volume II). Volume I focuses on the innovative conceptual overlap of social and emotional competencies and diversity awareness and experimentally test it across European countries - with an emphasis on conceptualisation, implementation and evaluation processes. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: