Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdel-Ghafar, Khaled; Ashour, Ayman; Elshater, Abeer; Moawad, Ibrahim; Farid, Ayman; Elsayed, Mohamd; Adle, Mai
InstitutionUNESCO National Commission; Ministry of Higher Education and Scientific Research, Egypt
TitelEgyptian Higher Education Report.
QuelleCairo: Unesco (2022), 14 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationZusatzmaterial des Verlags
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterHochschulbildung; Universität; Bildungsbericht; Bildungsmonitoring; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Digitale Medien; Hochschulentwicklung; Hochschulplanung; COVID-19; Ägypten
Abstract

"Around the world, government leaders have taken significant measures to deal with the global effects of crises. In response to such situations as COVID-19, UNESCO monitors education responses at the national and local levels. This white paper aims to facilitate policy discussions and experience sharing by collecting and analysing data. It seeks to solve the question: How do universities plan for the future with rapid global changes and challenges? This manuscript describes upskilling and technology systems that would be recommended to be put into place to ensure envision the universities of the future. (...) Take-away notes provide 'policy pillars for Egyptian Higher Education and Scientific Research' explaining the procedures to overcome adversity until academic institutions are back to normal. (...) Egyptian higher education institutions are being tested on their ability to adapt to change. These problems shape Egypt's 2030 HE system." The report was published on the occasion of the Unesco World Higher Education Conference (WHEC) 2022. [Abstract:Auhtors' information supplemented by editors of Education Worldwide].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2024-02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: