Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWolf, Birgit (Hrsg.); Schmohl, Tobias (Hrsg.); Buhin, Larisa (Hrsg.); Stricker, Michael (Hrsg.)
TitelFrom splendid isolation to global engagement. Exploring internationalization in higher education.
QuelleBielefeld: wbv Publikation (2023), 293 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheTeachingXchange. 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-7639-7569-3; 978-3-7639-7568-6
DOI10.25656/01:28749 10.3278/9783763975693
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-287497
SchlagwörterInternationalisierung; Hochschulbildung; Globalisierung; Engagement; Isolation; Hochschullehre; Hochschulforschung; Online; Lernen; Lernplattform; Gemeinde (Kommune); Partnerschaft; Interkulturalität; Virtuelle Hochschule; Globales Lernen; Wissenschaftliches Schreiben; Promotionsstudium; Student; Motivation; Soziale Distanz; Assessment-Center; Lernumgebung; Multikulturalität; Mehrsprachigkeit; Globales Denken; COVID-19; Pandemie; Deutschland; Kanada
AbstractThis publication aspires to clarify and illustrate the role of higher education in promoting internationalisation, especially Internationalization at Home (IaH). It aims to highlight higher education's three central roles: teaching, research, and community service, each in its global context. The anthology actively promotes change and development in the higher education sector and identifies strategies like online learning platforms and community partnerships that make higher education more accessible and enhance its benefits. The publication comprises two interconnected sections: the first addresses the evolving classroom dynamics due to IaH, focusing on curriculum adaptations for a varied student body. The second section delves into educational goals, emphasizing an international perspective. Targeted at educators and researchers, the anthology offers guidance on integrating international and intercultural perspectives into curricula and teaching methods, with a focus on social inclusivity. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: