Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Böhmer, Anselm (Hrsg.); Schwab, Götz (Hrsg.); Isso, Illie (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Digital teaching and learning in higher education. Culture, language, social issues. |
Quelle | Bielefeld: transcript (2024), 180 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext (4); PDF als Volltext (5); PDF als Volltext (6) |
Reihe | Pedagogy |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 2703-1047; 2703-1055 |
ISBN | 978-3-8376-6276-4; 978-3-8394-6276-8 |
DOI | 10.25656/01:28429 10.14361/9783839462768 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-284290 urn:nbn:de:0168-ssoar-90694-0 |
Schlagwörter | Kultur; Bildungsforschung; Digitale Medien; Interkulturalität; Interkulturelles Lernen; Lernen; Linguistik; Sprache; COVID-19; Pandemie; Digitalisierung; Hochschulbildung; Universität; Hochschullehre; Hochschulkultur; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Internationaler Vergleich; Kooperation; Online-Kommunikation; Soziales Problem; Virtualisierung; Lehrerbildner; Online; Australien; Deutschland; Israel |
Abstract | Digital collaboration has been established in higher education for many years. But when the Covid-19 pandemic struck, digital learning and virtual mobility became of utmost importance for higher education. In the international project "Digital and International Virtual Academic Cooperation" (DIVA), scholars from Israel, Australia, and Germany focused on intercultural learning and online collaboration. Based on their findings, they show how digital arrangements can be used in higher education, how digital teaching can be theorized, and what potential can be gained for post-pandemic teaching. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |