Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeadle, Kirsten; Dieckmann, Jan Wilhelm; Drah, Christine; Freke, Nicole; Hofmann, Cornelia; Kurz, Benedict; Textor, Annette; Zenke, Christian Timo
TitelLaborschule Bielefeld. Doing teacher research in an embryonic society.
QuelleAus: Kurz, Benedict (Hrsg.); Zenke, Christian Timo (Hrsg.): LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2023) S. 25-52
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheImpuls Laborschule. 12
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7815-2597-9; 978-3-7815-6040-6
DOI10.25656/01:28359 10.35468/6040-03
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-283593
SchlagwörterForschung; Forschungsinstitution; Demokratie; Deutschland; Europa; Experiment; Forschung; Kooperation; Partizipation; Schule; Hochschule; Vernetzung; Interdisziplinarität; Schule; Schulsystem; Schulalltag; Laborschule; Projektschule; Versuchsschule; Universitätsschule; Experiment; Demokratie; Internationale Zusammenarbeit; Partizipation; Hochschule; Interdisziplinarität; Kooperation; Vernetzung; Dewey, John; Deutschland; Europa
AbstractIn this chapter, educators from Laborschule Bielefeld as well as researchers from its Research Unit present the school. For context, they begin with an introduction to the fairly complex German school system before tracing Laborschule's origins. Regarding Laborschule's manifold research activities, they first outline the structures and processes that have been developed over the last decades. In a second step, they draw on the research principles of laboratory schools outlined in the introduction to illustrate the school's research approach. To paint a vivid picture of the school, they will outline its pedagogical concept, introduce several elements of democratic education, and illustrate how this comes to life at the different key stages of Laborschule. They end by reflecting on current developments and challenges as well as by taking a look at the school's future. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: