Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/in't Gilde, Judith
TitelTowards inclusive teachers. Processes of professionalisation of subject teachers in integration classes at secondary academic schools in Vienna. Three case studies.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2023), 324 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Universität Wien, 2020.
ReiheBeiträge zur Bildungsforschung. 12
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN2198-9583
ISBN978-3-8309-4739-4; 978-3-8309-9739-9
DOI10.25656/01:28146 10.31244/9783830997399
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-281467
SchlagwörterBildung; Integrative Pädagogik; Biografische Methode; Fallstudie; Qualitative Forschung; Bildungsgang; Integrationsklasse; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerbildung; Fachlehrer; Inklusion; Professionalisierung; Dissertationsschrift; Dokumentarische Methode; Professionalität; Niederlande; Wien; Österreich
AbstractResearch on inclusive education should consider the key players: teachers. Based on three qualitative case studies of subject teachers working in integration classes at secondary schools in Vienna, this book answers the question how inclusive education affects processes of professionalisation in teachers. The biographical approach places the subject teachers and their biography at the centre of their professionalisation, resulting in interesting descriptions that give the reader insights into their world. The author introduces inclusive education and compares its implementation in Austria and the Netherlands. She addresses teacher professionalism in general and relates it to the concepts of Bildung and Bildungsgangforschung. The documentary method is explained and illustrated with the three case studies. Their reconstruction shows how professionalisation in relation to working in integration classes is an individual process, motivated by personal experiences, and closely linked to ideas about one's role as a teacher. Concluding, the author relates the results to international findings and gives suggestions for implementing inclusive education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: