Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchüssler, Renate (Hrsg.); Hachmeister, Silke (Hrsg.); Auner, Nadine (Hrsg.); D'herdt, Katrijn (Hrsg.); Holz, Oliver (Hrsg.)
TitelInternational teachers for tomorrow's school. Opportunities and challenges of the professional re-entry of international teachers in selected European countries.
QuelleMünster; New York: Waxmann (2023), 207 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-8309-4719-6; 978-3-8309-9719-1
DOI10.25656/01:28122 10.31244/9783830997191
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-281223
SchlagwörterQualitatives Interview; Quantitative Forschung; Selbstwirksamkeit; Zufriedenheit; Belgien; Beschäftigung; Deutschland; Europa; Flucht; Griechenland; Island; Lehrer; Mehrsprachigkeit; Partizipation; Polen; Bildungssystem; Schule; Slowenien; Türkei; Berufliche Integration; Berufliche Qualifikation; Bildungssystem; Internationaler Vergleich; Migration; Qualifikation; Qualitatives Interview; Anerkennung; Zufriedenheit; Fachlehrer; Vielfalt; Selbstwirksamkeit; Internationalität; Interkulturalität; Schule; Lehrermangel; Lehrberuf; Lehrer; Fachlehrer; Interkulturalität; Mehrsprachigkeit; Flucht; Migration; Migrationshintergrund; Partizipation; Berufliche Integration; Berufliche Qualifikation; Beruflicher Wiedereinstieg; Beschäftigung; Qualifikation; Qualifizierung; Einstellung (Arbeitsrecht); Migrationshintergrund; Internationaler Vergleich; Internationalität; Anerkennung; Studie; Vielfalt; Studie; Belgien; Deutschland; Europa; Griechenland; Island; Polen; Slowenien; Türkei
AbstractGlobal migration movements are also reflected in classrooms. However, the professional re-entry of migrant teachers with and without a refugee background has been neglected for a long time. This publication, which was developed in the European project "International Teachers for Tomorrow's School" (ITTS), is dedicated to this question. In seven country contributions, the opportunities and challenges of returning to work in Belgium, Germany, Greece, Iceland, Poland, Slovenia and Türkiye are examined - for some of the countries, new ground was broken. It is shown which conditions favour, challenge or prevent a new professional start. In addition, the results of the cross-national ITTS study are presented, in which high satisfaction values are reflected among those teachers who succeeded in re-entering the profession despite many hurdles. Finally, the findings of the project are condensed into a series of hints and recommendations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: