Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHartong, Sigrid; Manolev, Jamie
TitelThe construction of (good) parents (as professionals) in/through learning platforms.
QuelleIn: Tertium comparationis, 29 (2023) 1, S. 93-116Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732; 1434-1697
DOI10.25656/01:28048 10.31244/tc.2023.01.05
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-280484
SchlagwörterBeobachtung; Evaluation; Fallstudie; Verhalten; Digitale Medien; Medienangebot; Mediennutzung; Australien; Beobachtung; Deutschland; Eltern; Elternbildung; Familienerziehung; Großbritannien; Kontrolle; Kooperation; Lehrer; Professionalisierung; Schüler; Schule; Verhalten; Evaluation; USA; Fallstudie; Lernsoftware; Wirkung; Leseförderung; Medienangebot; Professionalität; Eltern; Familienerziehung; Schule; Elternmitwirkung; Lehrer; Schüler; Feedback; Lernplattform; Lernsoftware; Leseförderung; Professionalisierung; Elternbildung; Kontrolle; Kooperation; Professionalität; Wirkung; Australien; Deutschland; Großbritannien; USA
AbstractThe increasing platformization of contemporary education is reshaping schooling in a multitude of ways, including the relationship parents have with their children's education. While a growing number of research is revealing the influential impacts platforms have on various educational professions, few scholars have so far looked at how parents are designed, made visible and normatively regulated (e.g., as being/becoming professional) in/through specific platforms, also because associating parents with educational professionality seems much less self-evident than for groups such as teachers or principals. As we argue in this contribution, drawing on ongoing discussions from the field of parenthood, studies offers fruitful inspiration to not only better understand what parental (educational) professionalization means, but equally how it can be brought together with research on parental platformization. Building on that literature framework, we then illuminate what we see when employing such an approach empirically, using two distinct learning platforms as case studies - ClassDojo, a classroom and behavior management platform used mainly in anglophone countries, and Antolin, a reading enhancement platform used in German schools. Drawing on the initial findings from both case studies, we conclude with a suggested research agenda around 'platformized parents' and offer a framework of questions to guide its advancement. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: