Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewis, Steven; Decuypere, Mathias
Titel'Out of time'.
Constructing teacher professionality as a perpetual project on the eTwinning digital platform.
QuelleIn: Tertium comparationis, 29 (2023) 1, S. 22-47Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732; 1434-1697
DOI10.31244/tc.2023.01.02 10.25656/01:28045
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-280453
SchlagwörterSelbstkompetenz; Digitale Medien; Medienangebot; Beruf; Europa; Infrastruktur; Lehrer; Lehrerin; Professionalisierung; Raum; Schulpolitik; Schulverwaltung; Steuerung; Verantwortung; Zeit; Schulpolitik; Projekt; Digitalisierung; Fachwissen; Vernetzung; Medienangebot; Professionalität; Schulverwaltung; Lehrer; Lehrerin; Fachwissen; Lernplattform; Projekt; Digitalisierung; Internetportal; Steuerung; Verantwortung; Internationale Zusammenarbeit; Beruf; Professionalisierung; Zeit; Infrastruktur; Professionalität; Raum; Vernetzung; Selbstkompetenz; Europa
AbstractThis paper seeks to understand what digital schooling platforms do to teacher professionality; that is, the combination of professional knowledge, discretion and responsibility that enables a teacher to be professional. Specifically, we explore how the European Commission's (EC) teacher professional learning platform eTwinning promotes a projectified (i.e., project-focused) and platformed (i.e., largely occurring on digital platforms) version of teacher professionality. Informed by recent thinking around 'projectification'; that is, the ability of the project form to shape work practices, as well as the topological nature of timespace within a project, we argue that projectified teacher learning and professionality are now constituted through platform dynamics as a perpetual project-in-itself. As such, the projectified teacher is left simultaneously in-time (i.e., within the bounds of the project timespace) and out-of-time (i.e., out of possibilities of progress that can exist outside of the project), and thus faces the insuperable task of never-ending self-improvement through and as the project form (teacher-as-project). (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: