Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRizvi, Saman; Waite, Jane; Sentance, Sue
TitelArtificial Intelligence teaching and learning in K-12 from 2019 to 2022: A systematic literature review.
QuelleIn: Computers and education: artificial intelligence, 2023 (2023) 4, 15 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2666-920X
DOI10.1016/j.caeai.2023.100145
SchlagwörterEvaluation; Systematic Review; Künstliche Intelligenz; Neue Technologien; Informatikunterricht; Kindertagesstätte; Künstliche Intelligenz; Lernen; Schule; Standardisierung; Evaluation; Lehren; Elementarbereich; Elementarbereich; Kindertagesstätte; Schule; Primarbereich; Sekundarbereich; Lernen; Lehren; Literaturanalyse; Informatikunterricht; Standardisierung
Abstract"There is an emerging interest in Artificial Intelligence (AI) teaching and learning in the K-12 setting. While some work has explored the educational content and resources used for this purpose, there is limited empirical evidence on the effectiveness of such AI education interventions. The primary objective of the systematic literature review presented in this paper was to examine research with empirical evidence reporting learning outcomes for teaching and learning AI in K-12 between 2019 and 2022. (...) This paper outlines the focus on learners' context, the extent of empirical support for the pedagogical approaches, and the theoretical coverage of AI topics included in the studies. The majority of studies reported an improvement in both cognitive and affective learning outcomes. The paper concludes by highlighting key areas where additional research is needed in the future as well as the challenges associated with them. Although the findings are based on limited empirical studies, they suggest that a more learner-centred approach, context-aware pedagogical practices, and consistent constructs to measure AI learning outcomes could benefit teaching and learning AI in K-12 schools. " [Abstract: Authors' information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers and education: artificial intelligence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: