Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChiu, Thomas K.f.; Xia, Qi; Zhou, Xinyan; Chai, Ching Sing; Cheng, Miaoting
TitelSystematic literature review on opportunities, challenges, and future research recommendations of artificial intelligence in education.
QuelleIn: Computers and education: artificial intelligence, 2023 (2023) 4, 15 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2666-920X
DOI10.1016/j.caeai.2022.100118
SchlagwörterBildungsforschung; Systematic Review; Bildungschance; Künstliche Intelligenz; Neue Technologien; Künstliche Intelligenz; Lernen; Bildungsforschung; Lehren; Leistungsbeurteilung; Bildungsverwaltung; Empfehlung; Bildungsverwaltung; Leistungsbeurteilung; Lernen; Lehren; Empfehlung; Herausforderung
Abstract"Applications of artificial intelligence in education (AIEd) are emerging and are new to researchers and practitioners alike. Reviews of the relevant literature have not examined how AI technologies have been integrated into each of the four key educational domains of learning, teaching, assessment, and administration. The relationships between the technologies and learning outcomes for students and teachers have also been neglected. This systematic review study aims to understand the opportunities and challenges of AIEd by examining the literature from the last 10 years (2012-2021) using matrix coding and content analysis approaches. The results present the current focus of AIEd research by identifying 13 roles of AI technologies in the key educational domains, 7 learning outcomes of AIEd, and 10 major challenges. The review also provides suggestions for future directions of AIEd research." [Abstract: Authors' information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers and education: artificial intelligence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: