Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchreiber-Barsch, Silke; Bulugu, Joseph Badokufa; Eble, Lukas
TitelEncountering works by Nyerere and Freire. Exploring the connections between education for liberation and education for self-reliance in contemporary radical popular education.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 14 (2023) 1, S. 79-96Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:27221 10.3384/rela.2000-7426.4420
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-272212
SchlagwörterBildung; Solidarität; Qualitative Forschung; Vergleichende Forschung; Selbstständigkeit; Bildung; Erwachsenenbildung; Solidarität; Befreiung; Selbstständigkeit; Vergleichende Forschung; Befreiung; Erwachsenenbildung; Volksbildung; Freire, Paulo; Nyerere, Julius K.
AbstractThis conceptual paper presents an encounter of a work regarding education on self-reliance by Tanzanian educator Julius K. Nyerere (1922-1999) with a work by Brazilian educator Paolo Freire (1921-1997) on education for liberation to explore their relevance for contemporary radical popular education. To this end, the study aligns with the methodological approaches used in qualitative comparative education research. Entering into a comparative dialogue between both contributions contextualises the respective features of each contribution and allows a systematic dialogue between commonalities and differences and for conclusions to be drawn regarding radical popular education. Solidarity and sustainability serve as guiding categories in this endeavour. They point conclusively to the benefits of further theoretical encounters (with, for example, the philosophy of ubuntu), to the risks of neoliberal reinterpretations and, against this background, to the quest for nurturing contemporary approaches in radical popular education in adult education academia, research and practice under the auspices of social change and transformation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: