Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFahlén, Marie
TitelThe educational practice of school-age educare teachers teaching visual art in Swedish primary schools.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 8 (2020) 2, S. 173-190
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.3224/ijree.v8i2.06 10.25656/01:26572
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-265720
SchlagwörterKunstpädagogik; Holistischer Ansatz; Interview; Visuelles Medium; Bildungspraxis; Primarbereich; Lehrer; Außerunterrichtliche Betreuung; Berufliche Identität; Erweitertes Bildungsangebot; Grundschulalter; Schweden
AbstractThe purpose of this article is to increase the understanding of the challenges that Swedish school-age educare teachers with a certification in visual art experience in their everyday school practice. The study focuses on the educational practice of teaching visual art from a holistic perspective which also includes the teachers' perception of their overall work situation and their professional identity. Due to dual professional roles, these teachers are not only required to meet the criteria formulated in the syllabus of the subject visual art, but also to achieve the goals for the educare centre. The method used is in-depth individual interviews with nine teachers, together with observations of visual art lectures and the physical and material environment. The results provide insights into what it means to work as a school-age educare teacher teaching visual art in primary schools, struggling with limited resources and identity conflicts. The study highlights how teachers often end up in a struggle between individual agency and social structures since they have to resist, adjust and negotiate to get acceptable work conditions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: