Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbel, Roman; Niedling, Luka Maria; Hänze, Martin
TitelSpontaneous inferential processing while reading interleaved expository texts enables learners to discover the underlying regularities.
QuelleIn: Applied cognitive psychology, 35 (2021) 1, S. 258-273
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0888-4080; 1099-0720
DOI10.1002/acp.3761
SchlagwörterBildungsforschung; Instruktionspsychologie; Schlussfolgerung; Lernen; Fragetechnik; Bildungsforschung; Instruktion; Instruktionspsychologie; Lernen; Fragetechnik; Textverständnis; Instruktion
AbstractRecent studies on text sequencing found learning advantages of interleaving over blocking in terms of high-level inferences. We conducted a 2 × 2 × 2 mixed factorial experiment with college students (n = 117) by manipulating text sequence (inter-leaved vs. blocked) and self-questioning activity while reading (spontaneous vs. prompted) between subjects and testing delay (immediately vs. 1-week delay) within subjects. Results revealed that students are spontaneously engaged in self-questioning and inferential processing while reading an interleaved text. Students who were spontaneously engaged while reading an interleaved text outperformed their counterparts in all other conditions in the immediate and delayed test on comparative reasoning, inductive reasoning, and memorization of factual details. The learning advantages were mediated by inductive inferences made while reading an interleaved text. Results support the discriminative contrast view that readers are encouraged to discover the underlying regularities when differences and similarities among categories are accentuated by their juxtaposition. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied cognitive psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: