Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSimões, Rita Basílio; Amaral, Inês; José Santos, Sofia
TitelThe new feminist frontier on community-based learning. Popular feminism, online misogyny, and toxic masculinities.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 12 (2021) 2, S. 165-177Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:22501
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-225013
SchlagwörterGemeinschaft; Feminismus; Frauenfeindlichkeit; Geschlechterforschung; Aktivismus; Erwachsenenbildung; Gemeinschaft; Soziale Bewegung; Missbrauch; Digitalisierung; Männlichkeit; Frauenfeindlichkeit; Feminismus; Geschlechterforschung; Informelles Lernen; Informelles Lernen; Soziale Software; Digitalisierung; Soziale Bewegung; Männlichkeit; Soziale Software; Erwachsenenbildung; Feministische Bildungsarbeit; Aktivismus; Missbrauch; Online
AbstractFeminist activism has always promoted informal learning opportunities for men and women. Internet, along with ICTs, has expanded these opportunities by affording largescale feminist mobilisation and connection. Yet, the digital environment is not only enhancing feminist campaigning but also facilitating the contexts for abusive behaviours to flourish. Departing from the concept of social movement learning, we examine the significance of the large-scale reinvigoration of feminist activism to adult education in tandem with the surge of anti-feminist and misogynist ideas in the digital environment. We argue that just as online social media brought unprecedented opportunities to provide social movement learning, it offered the same tools to misogynists groups, mostly led by a toxic understanding of masculinity. By co-opting the same online opportunities the feminist movement enjoys, individualised and collective toxic masculinity agency is a potential foe to match, not only adding advantage to feminist movements but reinventing the same struggle and demanding an ongoing battle towards deconstructing patriarchy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: