Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enList, Marit Kristine; Schmidt, Fabian T.c.; Mundt, Daria; Föste-Eggers, Dennis
TitelStill green at fifteen? Investigating environmental awareness of the PISA 2015 population. Cross-national differences and correlates.
QuelleIn: Sustainability, 12 (2020) 7, S. 2985
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2071-1050
DOI10.3390/su12072985
SchlagwörterBildungsinhalt; Mehrebenenanalyse; Einstellung (Psy); Problembewusstsein; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schüler; Umweltschutz; Umweltbewusstsein; Internationaler Vergleich; Bildungsinhalt; Problembewusstsein; Nachhaltigkeit; Sekundarstufe I; Schüler; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Nachhaltigkeit; Umweltbewusstsein; Umweltschutz; Umweltverhalten; Internationaler Vergleich; Mehrebenenanalyse; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractThe PISA studies provide unique opportunities to investigate the competencies and attitudes of 15-year-olds across the world. Past research investigating environmental awareness (EA) in PISA 2006 found associations between EA and science-related competencies and attitudes. Investigating EA in the PISA studies may have important implications for education for sustainable development (ESD): results may show which factors should be considered in educational interventions to enhance students' EA. Cross-national analyses of EA may provide insights into the predictors of EA on a local, national or international level. This study investigates the individual, school, and country level predictors of EA in PISA 2015 (365,194 students, 12,594 schools, 53 countries). The multi-level regression analysis on EA reveals that most of the variance is located at the student level. On the individual level, variables related to science learning in school are associated with EA across all countries. This study also compares the degrees of EA in the 2006 and 2015 populations. The results show similar degrees of EA in 2006 and 2015. Altogether, the study provides cross-country evidence on important aspects that should be addressed in successful ESD programs. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sustainability" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: