Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDyndahl, Petter; Karlsen, Sidsel; Nielsen, Siw Graabræk; Skårberg, Odd S.
TitelWas kann als legitime Forschung gelten?
Sozialisationsmuster und ihre Bedeutung für die norwegische höhere Musikbildung.
Paralleltitel: What can be considered legitimate research? Patterns of socialization and their significance for Norwegian higher music education.
QuelleAus: Clausen, Bernd (Hrsg.); Dreßler, Susanne (Hrsg.): Soziale Aspekte des Musiklernens. Münster; New York: Waxmann (2018) S. 27-42
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 39
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-3872-9; 978-3-8309-8872-4
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-207238
SchlagwörterForschung; Vergleich; Sozialisation; Diplomarbeit; Dissertation; Forschung; Musik; Musikhochschule; Norwegen; Popmusik; Sozialisation; Universität; Hochschule; Musikwissenschaft; Vergleich; Studiengang; Gentrifizierung; Akademisierung; Gentrifizierung; Musik; Musikpädagogik; Musikunterricht; Popmusik; Universität; Dissertation; Musikwissenschaft; Studiengang; Master-Studiengang; Akademisierung; Hochschule; Musikhochschule; Abschlussarbeit; Diplomarbeit; Norwegen
AbstractIn this article, the authors present and discuss results from an extensive study on the academization of popular music in higher music education and research in Norway based on analyzes of all master's theses and doctoral dissertations that were approved in all music disciplines from 1912 to 2012 - a total of 1,695 works. In particular, the variation of musical styles and genres as well as the emergence of new ones were focused on. The overall research question to be answered in this particular context is what can be considered legitimate research? The theory at the basis of the study builds on the sociology of culture and education in the tradition of Bourdieu and some of his successors. Specifically, the concepts of social fields and cultural capital have been reconceptualized and complemented with the notions of cultural omnivorousness and musical gentrification. The results of the study indicate that, on the one hand, popular music has been successfully academized to a large extent. On the other hand, it can be argued that this process has also led to some limitations of academic openness as well as the emergence of new power hierarchies within music academia in Norway. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonProfessur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: