Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichter, Dirk
TitelProfessional development across the teaching career.
QuelleAus: Kunter, Mareike (Hrsg.); Baumert, Jürgen (Hrsg.); Blum, Werner (Hrsg.); Klusmann, Uta (Hrsg.); Krauss, Stefan (Hrsg.); Neubrand, Michael (Hrsg.): Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers. Results from the COACTIV project. New York u.a.: Springer (2013) S. 333-342
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMathematics teacher education. 8
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5
DOI10.1007/978-1-4614-5149-5_17
SchlagwörterErwachsenenbildung; Professionalisierung; Weiterbildung; Lehrberuf; Lehrerausbildung; Professionalisierung; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Berufliche Erwachsenenbildung
AbstractThis chapter addresses the learning opportunities available for in-service teachers, summarizing the research on teachers' professional development conducted in the COACTIV research program. The findings showed that the majority of teachers continued to take advantage of formal learning opportunities but also engaged in nonformal and informal learning. In particular, the uptake of in-service training opportunities was explained by teachers' attitudes and motivation and by school-level characteristics. Additional analyses of individual differences revealed that teachers at different stages of their career differed in the time they invested in learning. Finally, the chapter presents findings from new analyses investigating differences in the use of learning opportunities between teachers of different school tracks. The results indicate that academic-track teachers, who received more in-depth training in subject matter knowledge during their initial teacher education, attended notably more content-specific in-service training courses. Nonacademic-track teachers, in contrast, attended more courses on pedagogy and psychology, counseling, and school organization. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: