Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeuendorf, Claudia; Jansen, Malte; Kuhl, Poldi
TitelCompetence development of high achievers within the highest track in German secondary school.
Evidence for Matthew effects or compensation?
QuelleIn: Learning and individual differences, (2020) 77, Art. 101816, 12 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2019.101816
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Pädagogische Psychologie; Bayern; Deutschland; Hessen; Längsschnittuntersuchung; Pädagogische Psychologie; Schüler; Schule; Entwicklung; Leistungsdifferenzierung; Lesekompetenz; Schule; Sekundarstufe I; Schüler; Schülerleistung; Leistungsdifferenzierung; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Entwicklung; Bayern; Deutschland; Hessen
AbstractThe Matthew effect hypothesis of academic development predicts that students with higher initial achievement will develop further skills at a faster rate resulting in cumulative advantages. Prior research has focused on the development of reading competence in primary school. To extend this research, we used a sample of N = 1,010 German students in Grades 5 to 9 to compare the development of reading and mathematics skills between high-achieving high-track secondary school students and their peers to clarify whether rates of academic development differ between these groups. Using latent growth curve modeling, we found a pattern of compensation in both domains-that is, the achievement gap became smaller and this was the case particularly in the early grades of secondary school. Thus, our results provide no evidence for the existence of Matthew effects in reading and mathematics in lower secondary school. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: