Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenWeinert, Sabine; Attig, Manja; Roßbach, Hans-Günther
InstitutionLIfBi Leibniz-Institut für Bildungsverläufe (Bamberg)
TitelThe emergence of social disparities. Evidence in early mother-child interaction and infant development from the german national educational panel study (NEPS).
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Kulic, Nevena (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.); Triventi, Moris (Hrsg.): Childcare, early education and social inequality. An international perspective. Cheltenham: Edward Elgar Publishing (2017) S. 89-108
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheEdulife lifelong learning. 4
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-78643-208-7; 978-1-78643-209-4
DOI10.4337/9781786432094.00014
SchlagwörterFrühkindliche Entwicklung; Kleinkind; Kindesentwicklung; Soziale Ungleichheit; Familie; Mutter; Mutter-Kind-Beziehung; Mutter-Kind-Interaktion; Soziales Lernen; Kleinkind; Deutschland; NEPS (National Educational Panel Study);
AbstractSocial disparities emerge rather early in development and are well documented when children are three years of age. The present chapter focuses on their early roots and emergence using data of a German large-scale infant cohort study (first assessment wave) when children were about six to eight months of age. Drawing on a bio-ecological model of child development, the chapter reports on analyses of social disparities in the home-learning environment, i.e. the quality of mother’s interaction behaviour, on the one hand, and social disparities in various indicators of early child development (e.g. sensorimotor development, information processing, child characteristics in mother–child interaction) on the other. As expected the child’s and mother’s behaviour in mother–child interaction proved to be highly interrelated; however, social disparities were mainly observable in the mother’s behaviour and hardly any in early child development (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation
UpdateNeueintrag 2019-07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)