Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZiegler, Albert; Balestrini, Daniel Patrick; Stöger, Heidrun
TitelAn international view on gifted education.
Incorporating the macro-systemic perspective.
QuelleAus: Pfeiffer, Steven I. (Hrsg.): Handbook of giftedness in children. Psychoeducational theory, research, and best practices. Second edition. Cham: Springer International Publishing (2018) S. 15-28
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-387-74399-8; 978-3-319-77003-1
DOI10.1007/978-3-319-77004-8_2
SchlagwörterHochbegabung; Förderung; Kind
AbstractThis chapter introduces a theoretical framework for contemplating gifted education from a macro-systemic and, in particular, cross-national vantage point. The chapter first describes a recent trend in giftedness research to move beyond the immediate environment of the gifted and presents evidence on why this shift represents a necessary extension of traditional approaches. The chapter then proposes an evaluation approach for comparing the effectiveness of gifted education macro-systems with a focus on cross-national comparisons. This approach is based on (1) a comparison of exogenous and endogenous learning resources and (2) their systemic organization with regard to fostering individual development and learning of the gifted. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: