Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenTrescher, Hendrik; Hauck, Teresa
TitelAmbivalences of inclusion in day care centers for children with and without disabilities.
QuelleIn: International journal of humanities social sciences and education, 5 (2018) 12, S. 51-61
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2349-0373; 2349-0381
DOI10.20431/2349-0381.0512006
SchlagwörterInklusion; Kindergarten; Kindertagesstätte; Behinderung; Geistige Behinderung; Ambivalenz; Pädagogisches Handeln; Praxis; Strukturanalyse; Beobachtung; Integrativer Kindergarten; Sonderpädagogik; Frühpädagogik; Deutschland
AbstractBased on the results of the projects „Structural Problems of Inclusive Child Care‟ (Hauck 2014) and „Inclusion as a Challenge for Inclusive Day Care‟ (Trescher 2018), the paper at hand discusses the challenges of pedagogical practice in inclusive settings. By means of structural analyses, we show to what extent mechanisms of regulation and surveillance on all structural levels of inclusive day care (personnel, architecture and design, daily routine) - as practices of subjectivation - affect children with disabilities. Using ethnographic analyses, which give insight into the daily routines of inclusive day care, we reflect upon central ambivalences of pedagogical practice in these settings. Finally, this paper aims at broadening the discourse on inclusive day care of children with and without disabilities by presenting empirical research. In this way, the paper brings attention to (a) practices of subjectivation, which result from disabling structures, and (b) ambivalences of pedagogical practice, which so far have not been sufficiently reflected upon.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
UpdateNeueintrag 2019-08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)