Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSüdkamp, Anna; Pohl, Steffi; Heydrich, Jana; Weinert, Sabine
TitelIncluding students with special educational needs in the competence assessment of the NEPS.
Results on the comparability of test scores in reading.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Maurice, Jutta von (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 485-501
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-11992-8; 978-3-658-11994-2
DOI10.1007/978-3-658-11994-2_27
SchlagwörterItemanalyse; Testverfahren; Schüler; Itemanalyse; Förderungsmaßnahme; Lesekompetenz; Schuljahr 05; Schüler; Lesekompetenz; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Behinderter; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractIncluding students with special educational needs in learning (SEN-L) is one of the National Educational Panel Study's (NEPS) challenges. In this study, we address the question of whether the reading competence of students with SEN-L may be assessed reliably with the reading test designed for general-education students. In addition, we ask whether the test scores of students with SEN-L can be compared with the test scores of students without SEN-L. The reading competence of N = 176 students with SEN-L and N = 5,208 general-education students is assessed with the NEPS standard reading test for students in Grade 5. The results of test targeting and item fit reveal that the items of the NEPS standard reading test are rather difficult for students with SEN-L, while item discrimination is low for many items of the test. With respect to measurement invariance, a substantial number of items show differential item functioning, indicating that the standard reading test measures a different construct for students with and without SEN-L. Implications for further research are indicated in the discussion. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: