Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLutzker, Peter
TitelAttunement and teaching.
QuelleIn: Research on Steiner Education, 5 (2014) Special issue, S. 65-72
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1891-6511
SchlagwörterBildung; Waldorfpädagogik; Psychologie; Spiritualität; Neurologie; Erwachsenenbildung
AbstractThis paper examines the relevance of the concept of attunement in the field of education. Drawing on the works of philosophers such as David Michael Levin, Medard Boss and John Dewey, it first explores the implications of a perception of the world based primarily on listening, as opposed to seeing. Paradigms of attuned listening in the areas of neurology, psychology and spirituality are discussed. The presence of silence is viewed as constituting a necessary basis for attunement, and in this context the writings of the philosopher Max Picard on the phenomenon of das Schweigen are considered. The particular challenges of realizing silence and attunement in our times are discussed. The requisite gestures implied by attunement as a primary form of perception and expression are considered along with the implications and significance of this concept for education. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research on Steiner Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: