Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorGraf, Lukas
TitelCombined modes of gradual change: the case of academic upgrading and declining collectivism in German skill formation.
QuelleIn: Socio-economic review, 16 (2018) 1, S. 185-205
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1093/ser/mww044
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-155564
SchlagwörterPolitikwissenschaft; Soziologe; Institution; Wandel; Bildung; Berufsbildung; Hochschule; Fähigkeit; Kooperation; Politik; Ökonomie; Arbeitsbeziehung; Gewerkschaft; Deutschland
AbstractThe corporatist-governed dual-training system has been a key example of collective governance in the German capitalist model. However, high-end dual-training is increasingly being offered within post-secondary higher education. Here, firms and universities, not chambers of commerce or trade unions, are the actors negotiating the curricula of and access to a range of ‘dual-study programmes’. This article traces the emergence and expansion of this more firm-specific skills provision system, which diminishes the beneficial constraints for strategic cooperation and, in turn, the provision of collective training standards and transferable skills. The case study builds on the ‘gradual institutional change’ taxonomy, while pointing to the potential benefits of using different modes of change in combination. Through analysing firms’ strategies to initiate change in an institutional grey area between established socio-economic spheres, the article shows how layering, conversion and drift can become interlinked and how each individual process can trigger and feed the next. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDeutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Socio-economic review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)