Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBayer, Michael; Goßmann, Frank; Bela, Daniel
InstitutionLeibniz-Institut für Bildungsverläufe
TitelNEPS technical report. Generated school type variable T723080_G1 in Starting Cohorts 3 and 4.
QuelleBamberg: Leibniz Institute for Educational Trajectories (LIfBi) (2014), 8 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS working paper. 46
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterInterview; Bildungssystem; Eltern; Schullaufbahn; Schulwahl; Schuljahr 05; Fehler; Messgenauigkeit; Datenverarbeitung; NEPS (National Educational Panel Study); Deutschland
AbstractThe school type currently attended by students is an important piece of information for educational research. Because the German educational system is highly complicated, and students-especially in Grade 5 (SC3)-are too young to give exhaustive information about their school history, this information is collected by interviews with parents. This leads to two problems: (1) As episodic data about school history are collected, there is no variable providing cross-sectional information about the attended school type. (2) Because not all parents take part in our interviews, we have to deal with a large amount of unit nonresponse. In this report we describe one possible strategy for solving these problems. This strategy consists of multiple steps in which (1) the current school episode of students with parent information is identified, (2) the true school type information is assigned at class level based on data from the parent interview, and (3) the class-specific school type information thus obtained is used to replace missing data of those students whose parents did not participate in the parent interview. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: