Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKriebernegg, Ulla
TitelThe transatlantic dialogue on higher education.
An analysis of cultural narratives.
Gefälligkeitsübersetzung: Der transatlantische Dialog zur Hochschulbildung. Eine Analyse kultureller Narrative.
QuelleBerlin: Logos-Verl. (2011), 185 S.Verfügbarkeit 
Teilw. zugl.: Graz, Univ., Diss.
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 157-182
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-8325-2696-2
SchlagwörterVergleichende Forschung; Identität; Bildungspolitik; Diskurs; Europa; Identität; Nordamerika; Wettbewerb; Mythos; USA; Bildungspolitik; Hochschulschrift; Hochschulbildung; Amerikanisierung; Vergleichende Forschung; Bologna-Prozess; Geschichte (Histor); Amerikanisierung; Mythos; Wettbewerb; Hochschulbildung; Bologna-Prozess; Diskurs; Hochschulschrift; Narration; Hoch Qualifizierter; Foucault, Michel; Humboldt, Wilhelm von; Europa; Nordamerika; USA
Abstract"Comparing apples and oranges - frequently, this is what we do when we talk about similarities and differences regarding higher education in the United States and Europe. Based on the assumption that higher education policy texts are cultural texts to be interpreted, this book deconstructs four US American cultural narratives within higher education (co-opetition, the frontier myth, McDonaldization, and the narrative of security), and compares these to discourses prevailing in Europe. Disputing the prevalent claim that both the recent European higher education transformation initiative, the Bologna Process, and the establishment of the European Higher Education Area (EHEA) have had absolutely no impact on US institutions of higher learning, this study proves that cultural narratives in the last decade have strongly determined political and structural developments in higher education on both sides of the Atlantic. This book therefore adds another facet to the transatlantic dialogue on higher education by providing a cultural critical perspective, including the Foucauldian theory of governmentality as well as aspects of postcolonial theory." (publisher's description).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: