Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuncan, Ravit Golan; Tseng, Katie Ann
TitelDesigning project-based instruction to foster generative and mechanistic understandings in genetics.
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 1, S. 21-56Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20407
SchlagwörterBildungsziel; Biologieunterricht; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Curriculumentwicklung; Genetik; Handlungsorientierter Unterricht; Unterrichtseinheit; Weiterführende Schule; Weiterführende Schule; High School; Lernschwierigkeit; Handlungsorientierter Unterricht; Curriculumentwicklung; Curriculumevaluation; Unterrichtseinheit; Biologieunterricht; Genetik; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Wissenszuwachs
AbstractThe acquisition of scientific knowledge is fraught with difficulties and challenges for the learner. The very nature of some scientific domains contributes to the learning difficulties students' experience. Phenomena in these domains are composed of multiple organization levels featuring complicated interactions within and across these levels. Molecular genetics is a compelling example of such a domain. Current instructional practices in genetics leave students ill prepared to benefit from technological advances in genetics or to participate in public discussions about genetic issues. We argue that instruction in genetics needs to be refocused such that it promotes generative understandings of the genetic mechanisms that are at the core of modern genetics. This paper presents the early stages of design-based research involving the development and study of a curriculum unit in genetics for high school students. We employed several design strategies to make the structure and mechanisms of genetic phenomena salient in the activities of the unit. Our findings suggest that the curriculum does, to a large extent, engender a deeper understanding of genetic phenomena. Specifically, we observed gains in students' understanding of the genetic information and the mechanisms that link genes to traits.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: