Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Cölsch, Nele |
---|---|
Sonst. Personen | Kosmann, Marianne (Hrsg.); Nowacki, Katja (Hrsg.); Toprak, Ahmet (Hrsg.) |
Titel | Potential and limitations of peace education in Israel. A case study on parents' perspectives on the Hand in Hand school in Jerusalem. Gefälligkeitsübersetzung: Potenzial und Grenzen der Friedenserziehung in Israel. Eine Fallstudie zu den Perspektiven der Eltern über die "Hand in Hand School" in Jerusalem. |
Quelle | Freiburg, Breisgau: Centaurus-Verl. (2011), 119 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Gender and Diversity. 3 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2192-2713 |
ISBN | 978-3-86226-072-0 |
URN | urn:nbn:de:0111-opus-52936 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Fallstudie; Interview; Begriffsbestimmung; Identitätsbewusstsein; Interkulturelle Kommunikation; Kulturelle Identität; Eltern; Interview; Israel; Jerusalem; Kulturelle Identität; Mehrsprachigkeit; Motivation; Palästinenser; Sprachkompetenz; Fallstudie; Ethnische Gruppe; Schulwahl; Eltern; Schulsystem; Schulwahl; Bilinguale Schule; Interkulturelle Beziehungen; Multikulturalität; Motivation; Sprachkompetenz; Mehrsprachigkeit; Bilinguale Erziehung; Friedenspädagogik; Ethnische Gruppe; Jude; Palästinenser; Israel; Jerusalem |
Abstract | This paper is based on a case study conducted between September and December 2008. It summarizes the opinions of parents regarding the concept of the school in Jerusalem. [...] The structure of this thesis is separated into two main parts, first the theoretical introduction, giving an idea of the context of the school and in the second part, the case study conducted. First, the concept of peace education will be introduced. Based on the wide spread but still vague term 'peace', different understandings of the pedagogical concept of peace education will be presented as well as the influencing factors and main objectives of peace education. [...] In part two, the school will be described, with its concept and the central aspects emphasizing: bilingualism, identity issues and inter-group encounters. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/3 |