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Autor/inn/en | Steiner, Viktor; Wrohlich, Katharina |
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Titel | Financial student aid and enrollment in higher education. New evidence from Germany. |
Quelle | In: The Scandinavian journal of economics, 114 (2012) 1, S. 124-147
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0347-0520; 1467-9442 |
DOI | 10.1111/j.1467-9442.2011.01669.x |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Chancengleichheit; Finanzierung; Bundesausbildungsförderungsgesetz; Hochschulbildung; Studium; Studienberechtigter; Jugendlicher |
Abstract | "Means-tested student aid might affect enrollment in higher education. To derive the potential influence of student aid, we use a tax-benefit microsimulation model. The effect is a nonlinear function of parental income, with variation as a result of bracket creeping and various reforms. Therefore, the effect of student aid on enrollment can be separated from the effects of income and other family characteristics. Using the German Socio-Economic Panel, we find a small but significant positive effect, similar in size to the effects reported in previous studies for European countries but smaller than in the US." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Evaluation; anwendungsorientiert. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1999 bis 2005. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2012/3 |