Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSanjakdar, Fida
TitelLiving west, facing east.
The (de)construction of muslim youth sexual identities.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2011), X, 228 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints. 364. Studies in the postmodern theory of education
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. [197]-218
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-433-10573-X; 978-1-433-10573-9
SchlagwörterErziehung; Kultur; Empirische Untersuchung; Identität; Kulturelle Identität; Wahrnehmung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Australien; Erziehung; Homosexualität; Identität; Islam; Kulturelle Identität; Religion; Religionssoziologie; Schule; Schulpolitik; Sexualerziehung; Sexualität; Wahrnehmung; Curriculumentwicklung; Schulpolitik; Kultur; Schule; Lehrerrolle; Curriculumentwicklung; Religionssoziologie; Islam; Religion; Homosexualität; Sexualerziehung; Sexualität; Jugendlicher; Moslem; Australien
AbstractSexuality education has been the cause of much dissension in the Western Muslim community. Delivering sexuality education that is both Islamically inclusive and reflective of the real world of Muslim youth remains a challenge for many school communities. Through the eyes of Muslim teachers, students, and members of wider Islamic communities, this book offers a comprehensive understanding of the problems, perspectives, and possibilities of sexuality education for Muslim youth living in the West. The book explores how these youth negotiate between Muslim and popular cultural constructions of sexuality, and how teachers attempt to develop sexuality education programmes that honour Islamic teachings and culture. Based on empirical research with Australian Muslim communities, this book presents a contemporary conversation which responds to the intense battle concerning sexuality education in Western Muslim communities and will be of great interest to educational researchers, cultural theorists, and policy-makers. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: