Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKincheloe, Joe L. (Hrsg.); Hewitt, Randall (Hrsg.)
TitelRegenerating the philosophy of education.
What happened to soul?
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2011), XII, 245 S.Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints. 352. Studies in the postmodern theory of education
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1058-1634
ISBN1-433-10431-8; 978-1-433-10431-2
SchlagwörterBildungstheorie; Pädagogik; Demokratische Bildung; College; Lehrerausbildung; Unterrichtstheorie; Unterricht; Pluralismus; Philosophie; Universität; Praxis; Relevanz; Dewey, John; Ghana; USA
AbstractThis collection contains the following essays: 1. Shirley R. Steinberg: The philosophical soul: where did it come from? Where did it go? [Introduction]; 2. Dennis Carlson: Eyes of the education faculty: Derrida, philosophy, and teacher education in the postmodern university; 3. Robert V. Bullough Jr., Craig Kridel: Lost soul: the eradication of philosophy from colleges of education; 4. Paul Theobald, Clifton S. Tanabe: "It's just the way things are": the lamentable erosion of philosophy in teacher education; 5. P. L. Thomas, Ed Weichel: The practitioner has no clothes: resisting practice divorced from philosophy in teacher education and the classroom; 6. David Kennedy: After Socrates: community of philosophical inquiry and the new world order; 7. John E. Petrovic, Aaron M. Kunz: (Re)placing: foundations in education: politics of survival in conservative times; 8. James H. Adams, Natalie G. Adams: Vocational education and the continuing struggle for critical democratic pedagogy; 9. George J. Sefa Dei, Marlon Simmons: Indigenous knowledge and the challenge for rethinking conventional educational philosophy: a Ghanaian case study; 10. Clar Doyle, John Hoben: No room for wonder; 11. Barbara J. Thayer-Bacon: Philosophy applied to education, revisited; 12. Craig A. Cunningham: Cultivating unique potential in schools: revisioning democratic teacher education; 13. David A. Granger, Jane Fowler Morse: Pluralism and praxis: philosophy of education for teachers; 14. Susan Schramm-Pate: Taking teacher education into alien terrain: the future of educational theorizing; 15. Greg Seals: On the importance of philosophy to the study of teachers; 16. Douglas J. Simpson, Lee S. Duemer: Philosophy of education: looking back to the crossroads and forward to the possibilities; 17. William B. Stanley: Education, philosophy, and the cultivation of humanity; 18. Joe L. Kincheloe: A critical complex epistemology of practice; Joe L. Kincheloe: Appendix 1: The Southern epistemology; Joe L. Kincheloe: Appendix 2: Soul. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: