Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnyon, Jean
TitelIdeology and United States history textbooks.
QuelleAus: The textbook as discourse. New York: Routledge (2011) S. 109-139
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 130-139
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-203-83602-6; 978-0-415-88646-8
DOI10.4324/9780203836026
SchlagwörterIdeologie; Geschichtsunterricht; Ideologie; Schulbuch; USA; Schulbuch; Geschichtsunterricht; USA
AbstractAnyon examines seventeen widely used high school US history textbooks for this study. She posits that textbooks are "social products that can be examined in the context of their time, place and function." She focuses her analysis on economic and labor history between the US Civil War and World War I. This period was a time of rapid industrialization and social change, and has been largely ignored by other researchers who have studied curriculum content. The data suggest that the economic and labor history of this era is not presented neutrally; numerous selections demonstrate that the curriculum favors the interests of the moneyed classes. Anyon notes that if only one ideological perspective informs the content of schoolbooks, it acquires the status of truth to the detriment of all other possible points of view. According to Anyon, the availability of alternative ideological perspectives makes change possible.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: