Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLuomi-Messerer, Karin (Hrsg.)
InstitutionEuropäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur; Österreich / Bundesministerium für Unterricht, Kunst und Kultur
TitelUsing the VQTS model for mobility and permeability.
Results of the lifelong learning project VQTS II.
QuelleWien: 3s Unternehmensberatung (2009), 95 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. [91]-95
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-902277-31-9; 978-3-902277-31-2
SchlagwörterKompetenz; Transfer; Arbeitswelt; Berufsausbildung; Mobilität; Modell; Hochschule; Transfer; Europäischer Bildungsraum; Weiterbildung; Qualifikation; Kompetenz; Lebenslanges Lernen; Zertifikat; Europäische Union; Durchlässigkeit; Bildungsprogramm; Arbeitswelt; Mobilität; Berufsausbildung; Qualifikation; Zertifikat; Hochschule; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Modell; Projektbericht; Europäische Union
AbstractThe 'Vocational Qualification Transfer System II' (VQTS) model provides a 'common language' to describe competences and their acquisition and also offers a way to relate these competence descriptions to the competences acquired in training programmes. On the one hand, the VQTS model focuses on competences related to the work process and identifies the core work tasks within the context of the particular occupational field. On the other hand, the VQTS model follows a 'development logical' differentiation of a competence profile (known as a competence development or acquisition model) and thus can also describe the acquisition of competences. The description of competences in relation to core work tasks can be seen as an attempt to bridge the terminological and ideological gap between the world of education and the world of work. The core elements of the VQTS model are the Competence Matrix, Competence Profiles and Competence Profile Certificates (including credit points). This publication, which is the final product of the VQTS II project, seeks to provide information about developing these core elements and the ways of applying the VQTS model; in particular, how to use it in the context of transnational mobility and to enhance permeability between VET (Vocational Education and Training) and HE (Higher Education) programmes. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: