Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArnesen, Anne-Lise; Hadjitheodoulou-Loizidou, Pavlina; Allan, Julie; Trasberg, Karmen; Chavdarova-Kostova, Siyka; Furch, Elisabeth; Vallianatos, Angelos; Dumont, Bernard; Qiriazi, Villano
Sonst. PersonenArnesen, Anne-Lise (Hrsg.); Allan, Julie (Hrsg.); Simonsen, Eva (Hrsg.)
InstitutionEuroparat
TitelA framework of teacher competences for engaging with diversity.
QuelleStrasbourg: Council of Europe publ. (2010), 173 S.Verfügbarkeit 
ReihePolicies and practices for teaching sociocultural diversity; Publishing editions
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-871-6691-9; 978-92-871-6691-3
SchlagwörterKompetenz; Kulturdifferenz; Soziale Ungleichheit; Soziokulturelle Kompetenz; Bulgarien; Estland; Lehrer; Lehrerfortbildung; Österreich; Schule; Soziale Ungleichheit; Zypern; Projekt; Kompetenz; Projektgruppe; Heterogenität; Europäische Union; Schule; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Interkulturelle Bildung; Methodik; Rahmenplan; Inklusion; Projekt; Heterogenität; Projektgruppe; Europäische Union; Bulgarien; Estland; Zypern; Österreich
AbstractFuture teachers require specific training on democratic culture and social cohesion. By focusing on reflective thinking, training can enable them to situate themselves in diverse environments, develop a clearer sense of their ethnic and cultural identities and examine attitudes to different groups. Improving diversity management at school in Europe begins with initial teacher training establishments. This book is designed to provide a basis to help ensure that the needs of future teachers in this regard are met. It puts forward 18 "diversity competences" that were identified by a team of European specialists in teacher training between 2006 and 2009. In order to open up the debate on competences, four consultation sessions were organised in Austria, Bulgaria, Cyprus and Estonia. These sessions provided an opportunity to discuss these competences with key players (civil servants, government representatives, teacher trainers, head teachers, researchers, teachers and students) from a national and topic-based perspective. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: