Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Fogarty, Robin J.; Kerns, Gene M. |
---|---|
Titel | Informative assessment. When it's not about a grade. |
Quelle | Thousand Oaks, CA: Corwin (2009), XXIX, 105 S. |
Reihe | In a nutshell series |
Beigaben | Tabellen; Literaturangaben S. 95-99 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4129-7542-5; 978-1-4129-7542-1 |
Schlagwörter | Selbsteinschätzung; Test; Frage; Lehrer; Lernen; Schüler; Test; Unterricht; Unterrichtsgespräch; Selbsteinschätzung; Leistungsbeurteilung; Kooperatives Lernen; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Feedback; Kooperatives Lernen; Lernen; Frage; Unterrichtsgespräch; Unterricht |
Abstract | This research-based book... provides a succinct yet substantive discussion about formative assessments and how they impact the teaching/learning cycle. The authors present results-oriented methods, offer invaluable tips, and examine three types of inFormative assessments: 1. Routine inFormative Assessments to weave into everyday instruction; 2. Reflective inFormative Assessments to foster self-assessment for students and teachers; 3. Rigorous inFormative Assessments to provide continuous tools that inform teaching practices and student learning. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/3 |