Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHadjar, Andreas (Hrsg.); Becker, Rolf (Hrsg.)
TitelExpected und unexpected consequences of the educational expansion in Europe and US.
Theoretical approaches and empirical findings in comparative perspective. 1. Aufl.
QuelleBern u.a.: Haupt Verlag (2009), 424 S.Verfügbarkeit 
ReihePrisma. Beiträge zur Erziehungswissenschaft aus historischer, psychologischer und soziologischer Perspektive. 12
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. [389]-416
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-258-07519-0; 978-3-258-07519-8
SchlagwörterBildung; Bildungserfolg; Bildungswert; Empirische Untersuchung; Bildungsexpansion; Chancengleichheit; Leistungsgesellschaft; Erfolg; Reproduktion; Bildungsbiografie; Lebensstil; Soziale Benachteiligung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Arbeitsmarkt; Arbeitswelt; Beschäftigung; Bildung; Bildungsreform; Chancengleichheit; Deutschland; England; Erfolg; Frankreich; Geschlecht; Großbritannien; Italien; Lohn; Partizipation; Polen; Schottland; Schule; Berufsbildung; Hochschule; Sonderpädagogik; Ungarn; USA; Bildungsreform; Reproduktion; Bildungsangebot; Leistungsgesellschaft; Qualifikation; Anerkennung; Familienbildung; Lebensstil; Bildungsexpansion; Bildungsnachfrage; Hochschulbildung; Ungleichheit; Bildungsangebot; Bildungsnachfrage; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Schule; Schulsystem; Übergang; Arbeitswelt; Geschlecht; Ungleichheit; Partizipation; Segregation; Sozialer Status; Lohn; Nachhaltige Entwicklung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Beschäftigung; Qualifikation; Hochschulbildung; Hochschule; Familienbildung; Sonderpädagogik; Anerkennung; Einflussfaktor; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Deutschland; England; Frankreich; Großbritannien; Italien; Polen; Schottland; Tschechische Republik; USA; Ungarn
AbstractA main mechanism behind the change in European and North American societies in the second half of the 20th century is the educational expansion, i.e. the increase in educational opportunities and the higher demand for education. Whereas other abstract social processes like modernization have been widely theorized in social science literature, the educational expansion and its consequences in particular have not been well studied. Therefore the main aim of this compilation is to deal with the question of whether the demands of the educational reforms have been fulfilled and which other consequences the educational expansion has had. This book will focus on consequences of the educational expansion for individuals and their life courses as well as for the social structure and other societal areas such as culture and politics. Aspects that will be analysed in the light of educational expansion include participation in education, educational inequalities, labour market outcomes, educational returns, and gender differences as well as crime, life expectancy, and lifestyles. Countries analysed in the book include West European countries like Germany, France, Italy and Spain, East European countries (Hungary, Poland, and the Czech Republic) as well as the US. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: