Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Creating effective teaching and learning environments. First results from TALIS. Teaching and learning international survey. Gefälligkeitsübersetzung: Die Schaffung effizienter Lehr- und Lernumgebungen. Erste Ergebnisse der OECD-Lehrerstudie Talis. |
Quelle | Paris: OECD (2009), 305 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 259-265 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-64-05605-X; 978-92-64-05605-3 |
DOI | 10.1787/9789264068780-en |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Evaluation; Einstellung (Psy); Selbstwirksamkeit; Vorstellung (Psy); Bildungsmanagement; Schule; Schulleiter; Schulleitung; Schulkultur; Sekundarstufe I; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerfortbildung; Feedback; Lernen; Lernumgebung; Lehren; Unterrichtsklima; Unterricht; Internationaler Vergleich; Australien; Belgien; Brasilien; Bulgarien; Dänemark; Estland; Flandern; Irland; Island; Italien; Korea, Republik; Litauen; Malaysia; Malta; Mexiko; Norwegen; Polen; Portugal; Slowakei; Slowenien; Spanien; Türkei; Ungarn; Österreich |
Abstract | The OECD's Teaching and Learning International Survey (TALIS) provides insights into how education systems are responding by providing the first internationally comparative perspective on the conditions of teaching and learning. TALIS draws on the OECD's 2005 review of teacher policy, which identified important gaps in international data, and aims to help countries review and develop policies to make the teaching profession more attractive and more effective. TALIS is conceptualised as a programme of surveys, with successive rounds designed to address policy-relevant issues chosen by countries. With a focus in this initial round on lower secondary education in both the public and private sectors, TALIS examines important aspects of teachers' professional development; teacher beliefs, attitudes and practices; teacher appraisal and feedback; and school leadership in the 23 participating countries. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |