Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZáhorec, Ján; Hasková, Alena; Munk, Michal
TitelAssessment of the status of teaching subjects informatics and programming in terms of selected factors.
QuelleIn: Acta didactica Napocensia, 2 (2009) 3, S. 75-84Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-9922; 2065-1430
SchlagwörterEuropa; Informatik; Motivation; Rumänien; Unterricht; Programmierung; Motivation; Programmierung; Unterricht; Informatik; Studieninteresse; Europa; Rumänien
AbstractIn their paper the authors present a part of their research results, they obtained within a broader research focused on possibilities to influence students' attitudes and approaches to particular subjects, mainly the less favourite ones. Following the empirically derived hierarchy of subjects identifying the degree of popularity of particular subjects among students, and influence of various factors on students' attitudes towards these subjects the authors in their paper discuss students' interest in study informatics and programming and try to identify the reasons of students' interest or disinterest in them. They try to answer the question what are currently the most powerful motivation factors for students to acquire new knowledge from these areas.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: