Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Anning, Angela (Hrsg.); Cullen, Joy (Hrsg.); Fleer, Marilyn (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Early childhood education. Culture and society. 2. ed. |
Quelle | London u.a.: Sage (2009), X, 238 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. [208]-228 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-84787-452-8; 978-1-84787-453-5 |
Schlagwörter | Pädagogik; Evaluation; Forschung; Vergleich; Psychologie; Australien; Curriculum; Europa; Forschung; Großbritannien; Kindergarten; Neuseeland; Pädagogik; Psychologie; Spiel; Theorie; Vorschulerziehung; Evaluation; Vorschule; Qualitätssicherung; Vergleich; Wissenserwerb; Kindergarten; Vorschule; Vorschulerziehung; Spiel; Interkulturelle Bildung; Lernprozess; Wissenserwerb; Curriculum; Soziokulturelle Bedingung; Qualitätssicherung; Theorie; Australien; Europa; Großbritannien; Neuseeland |
Abstract | This book aims to provide research-based evidence that links theory and research to practice in early childhood settings. Different ways of constructing learning in contrasting settings are explored through the analysis of research in early childhood contexts in the United Kingdom, Australia and New Zealand. The cross-national focus extends the scope of available research by viewing learning as it is embedded in current practices and policies, thereby providing a stronger base for recommendations regarding the research--practice relationship. The book explores four broad themes that are pivotal to understanding early childhood practice from a socio-cultural perspective: (1) conceptualisation of learning and pedagogy in early years settings; (2) the nature of knowledge in early years settings; (3) assessment in early years settings; and (4) evaluation and quality in early years settings. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |