Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeave, Guy; Santiago, Paulo; Borrás, Susana; Rasmussen, Jørgen Gulddahl; Smyth, Roger; Weko, Thomas
InstitutionOECD
TitelIceland.
QuelleParis: OECD (2008), 114 S.Verfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of tertiary education
BeigabenTabellen; Literaturangaben S. 83-85
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-03920-1; 978-92-64-03920-9
SchlagwörterForschung; Chancengleichheit; Arbeitsmarkt; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Finanzierung; Forschung; Innovation; Island; Steuerung; Universität; Hochschule; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Qualitätssicherung; Hochschulbildung; Internationalisierung; Steuerung; Internationalisierung; Finanzierung; Arbeitsmarkt; Hochschulbildung; Universität; Hochschule; Innovation; Qualitätssicherung; Island
AbstractIn many OECD countries, tertiary education systems have experienced rapid growth over the last decade. With tertiary education increasingly seen as a fundamental pillar for economic growth, these systems must now address the pressures of a globalising economy and labour market. Within governance frameworks that encourage institutions, individually and collectively, to fulfil multiple missions, tertiary education systems must aim for the broad objectives of growth, full employment and social cohesion. In this context, the OECD launched a major review of tertiary education with the participation of 24 nations. The principal objective of the review is to assist countries in understanding how the organisation, management and delivery of tertiary education can help them achieve their economic and social goals. Iceland is one of 14 countries which opted to host a Country Review, in which a team of external reviewers carried out an in-depth analysis of tertiary education policies. This report includes: an overview of Iceland's tertiary education system, an account of trends and developments in tertiary education in Iceland, an analysis of the strengths and challenges in tertiary education in Iceland and recommendations for future policy development. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: