Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJäntti, Markus
TitelOn the economics of education.
The returns to education and economic inequality.
QuelleAus: Kallo, Johanna (Hrsg.): Supranational regimes and national education policies. Encountering challenge. Turku: Finnish Educational Research Association (2006) S. 165-180Verfügbarkeit 
ReiheKasvatusalan tutkimuksia. 24
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN1458-1094
ISBN952-5401-23-5
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Soziale Mobilität; Bildungsökonomie; Chancengleichheit; Einkommen; Messung; Soziale Mobilität; Ungleichheit; Dauer; Bildungsrendite; Bildungsökonomie; Bildungsbeteiligung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Messung; Messverfahren; Ungleichheit; Einkommen; Dauer
Abstract[This article] examines some of the current issues concerning the political economy of educational funding. [The author] elaborates on the Mincer equation, which is the canonical method to measure the private return to education, and discusses some factors that should affect the return, such as student support, the relative sizes of educational cohorts and labour markets slack. [The author] draws particular attention also to the current problems of measuring the returns to education noting that measurements errors seem to play an important role in the estimated return to education. Bringing the findings into the European context, [the author] notes that progressive educational policies have traditionally been motivated by egalitarian goals, such as reducing inequality and increasing (upward) mobility. While there is evidence that education has played these roles, there is some doubt that such policies will be pursued in the future. And even if egalitarian goals were to remain, budgetary pressures within many European countries are such that the fiscal room for manoeuvre may simply not be present. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: